Voir ce bulletin sur notre site web. / View this newsletter in your browser.
Vous recevez ce bulletin parce que vous êtes inscrit-e. / You're receiving this message because you subscribed.
Vous n’êtes plus intéressé-e ? Se désabonner / Not interested anymore? Unsubscribe
Abonnez-vous au bulletin Women Femmes NB. / Subscribe to Women Femmes NB

Tous les numéros
2011 Bulletins
2012 Bulletins
(English version follows)
Women Femmes NB
le 24 juillet 2013
 

DANS CE NUMÉRO :

  • NOUVEAU ! PUBLICATION DES DONNÉES 2011 SUR L'AIDE À L'APPUI DE L'ÉGALITÉ HOMMES-FEMMES ET L'AUTONOMISATION DES FEMMES 
  • AVIS
  • LE SAVIEZ-VOUS?
  • 40 BOURSE ÉGALITÉ FEMME- HOMME ONT ÉTÉ ACCORDÉES !
  • LES NOMINATIONS SONT ACCEPTÉES POUR LE PRIX DU LIEUTENANT-GOUVERNEUR POUR L'EXCELLENCE DES SOINS AUX AÎNÉS
  • ÉTUDE : INCIDENCE DU VEUVAGE ET DU DIVORCE SUR LE REMPLACEMENT DU REVENU DES PERSONNES ÂGÉES, 1983 À 2007
  • À VOIX ÉGALES : LE CABINET HARPER ACCUEILLE 30% DE FEMMES

………………………………………………………………….……………

NOUVEAU ! PUBLICATION DES DONNÉES 2011 SUR L'AIDE À L'APPUI DE L'ÉGALITÉ HOMMES-FEMMES ET L'AUTONOMISATION DES FEMMES 

La publication annuelle Aide à l'Appui de l'Égalité Hommes-Femmes et de l'Autonomisation des Femmes vient juste de paraître avec des données 2011. Elle présente les statistiques de l'aide allouée par chaque membre du CAD à l'appui de  l'égalité hommes-femmes et de l'autonomisation des femmes pour la période 2010-2011.

A noter également : Les données sur l'aide à l'appui de l'égalité hommes-femmes et de l'autonomisation des femmes sont à présent accessibles à travers une nouvelle base de données en ligne, à la fois sous forme d'agrégats et au niveau des activités : base de données du SNPC sur les Activités d'aide à l'appui de l'égalité hommes-femmes et de l'autonomisation. http://bit.ly/1bgPRqH

 

AVIS

Première marche annuelle: Marchons un mille dans ses souliers le 4 octobre 2013 à Shediac - Shédiac N.B., le 26 juin 2013- Le Centre de ressources et de crises familiales Beauséjour annonce sa première marche annuelle : Marchons un mille dans ses souliers à Shediac le vendredi 4 octobre 2013 au Centre Multifonctionnel de 11 h à 13 h. Marchons un mille dans ses souliers est la marche internationale d'hommes pour mettre fin aux agressions sexuelles et la violence faite aux femmes. Pour plus d'information ou entrevue : Kristal LeBlanc ou Crystal Ouellette : 533-9100

Ateliers en droit de la famille - Les cours seront présentés dans la langue précisée. Vous pouvez cliquer sur le sujet traité pour obtenir un exemplaire de l'affiche. Voir l'horaire http://bit.ly/QaBvsH

Une journée pour transformer sa vie - Une journée conférences et ateliers axées sur le développement personnel aura lieu le 19 octobre 2013 à Bathurst avec la conférencière Caroline Rochon. Une partie des profits de cet événement "Toi c'est tout" sera versé à la Maison de Passage. Pour plus d'information, veuillez communiquez avec Annie 544-6747 ou Monique 548-2336. Frais d'inscription 100$ . Pour femme seulement.

 

Les femmes sont 49% de la population qui fréquente le Collège communautaire du Nouveau-Brunswick à temps plein (2011/12)

Visitez le Profil Égalité
et envoyez-nous vos commentaires ICI


40 BOURSE ÉGALITÉ FEMME- HOMME ONT ÉTÉ ACCORDÉES !

La bourse a été créée en 2006 et a depuis été accordée à 380 étudiants qui entreprennent leurs études dans un collège communautaire ou privé au Nouveau-Brunswick (anglophone ou francophone). La bourse vise à encourager les femmes et les hommes à choisir des carrières dans des métiers spécialisés, la technologie et d'autres secteurs où leur participation a été limitée jusqu'à présent.

Le programme offre jusqu'à 125 000 $ en bourses, chacune d'elles pouvant atteindre 2 500 $, ce qui vise à aider les étudiants à payer leurs droits de scolarité. Le programme a pour but d'encourager et supporter les femmes et les hommes qui poursuivent une carrière dans les domaines non traditionnels. Tout emploi dans lequel les femmes ou les hommes forment moins de 25 pour cent de la main-d'œuvre est considéré comme un emploi non traditionnel.

« Il est encourageant de voir autant d'étudiantes et étudiants méritoires obtenir une bourse égalité femme – homme, a souligné la ministre de la Justice et procureure générale, Marie-Claude Blais, qui est également la ministre responsable de l'Égalité des femmes. En s'inscrivant à des programmes de formation non traditionnels, ces étudiantes et étudiants éliminent la dominance des hommes dans certaines professions au sein de la main-d'œuvre du Nouveau-Brunswick et je les en félicite. Nous avons besoin de ces jeunes bien formés, motivés et talentueux pour nous aider à faire croître notre économie. »

Pour consulter la liste des récipiendaires et des informations sur les bourses d' égalité femme-homme voir ci-dessous :

•  Communiqués
•  Bourse égalité femme – homme
•  Direction de l'égalité de femmes

 

LES NOMIATIONS SONT ACCEPTÉES POUR LE PRIX DU LIEUTENANT-GOUVERNEUR POUR L'EXCELLENCE DES SOINS AUX AÎNÉS

Les nominations sont acceptées jusqu'au 30 août pour le deuxième Prix annuel du lieutenant-gouverneur pour l'excellence des soins aux aînés. Ce prix souligne les efforts destinés à améliorer la vie des aînés au Nouveau-Brunswick.

Le lieutenant-gouverneur, Graydon Nicholas, et l'Institut atlantique sur le vieillissement acceptent les nominations des collectivités, des personnes, des entreprises et des organismes à but non lucratif. M. Nicholas a créé cette récompense en 2012, en collaboration avec l'Institut.

« Ce prix vise à honorer ceux et celles qui reconnaissent la valeur des aînés, a expliqué M. Nicholas. Il peut aller à un professionnel de la santé, à un club de bienfaisance ou même à un bénévole dont la contribution est exceptionnelle. »

Ayant grandi dans la culture malécite, M. Nicholas est conscient depuis longtemps de l'importance des aînés.

« Nos aînés possèdent des connaissances, une sagesse et une expérience de la vie, a-t-il indiqué. Ce sont des bibliothèques vivantes et une magnifique source d'inspiration pour nous tous. »

La remise du prix aura lieu à la Résidence du gouverneur, à Fredericton, à la fin septembre et coïncidera avec le Symposium sur l'excellence des soins aux aînés 2013. http://bit.ly/111PN7G



ÉTUDE : INCIDENCE DU VEUVAGE ET DU DIVORCE SUR LE REMPLACEMENT DU REVENU DES PERSONNES ÂGÉES, 1983 À 2007

Le degré de maintien du revenu familial pendant la vieillesse, c'est-à-dire le remplacement du revenu, est moins élevé chez les femmes qui divorcent après l'âge de 55 ans que chez celles qui deviennent veuves après cet âge. Cependant, les taux de remplacement de ces deux groupes sont inférieurs à ceux des femmes qui restent mariées.

Par contre, l'incidence du divorce ou du veuvage sur le remplacement du revenu est moindre chez les hommes.

La présente étude tente de déterminer si les Canadiens et les Canadiennes qui ont divorcé ou sont devenus veufs plus tard dans la vie et qui sont demeurés dans cet état avaient plus de difficulté à maintenir leur revenu familial en vieillissant. Les données tirées de la banque de données administratives longitudinales de Statistique Canada ont été utilisées pour comparer le revenu familial des personnes mariées de 54 à 56 ans avec celui des personnes toujours mariées, en situation de veuvage, ou celles divorcées ou séparées à l'âge de 78 à 80 ans. Pour les comparaisons, on a pris en considération le changement de taille de la famille.

Le revenu familial médian des femmes toujours mariées de 78 à 80 ans représentait 83 % du revenu familial à l'âge de 54 à 56 ans. Chez les femmes devenues veuves après 55 ans, cette proportion était de 79 %, tandis que chez les femmes divorcées ou séparées, la proportion se situait à 73 %.

Les effets du divorce ou du veuvage variaient selon que le revenu familial des femmes se situait dans la tranche inférieure ou supérieure de revenu.

Parmi les 20 % des femmes se trouvant à la partie supérieure de l'échelle du revenu familial à l'âge de 54 à 56 ans, celles qui sont demeurées mariées avaient, à l'âge de 78 à 80 ans, un revenu familial représentant 74 % de leur revenu 25 ans auparavant. Le revenu familial des veuves se situait à 65 % et celui des femmes divorcées, à 53 %.

Parmi les 20 % des femmes se trouvant à l'extrémité inférieure de la répartition du revenu familial à l'âge de 54 à 56 ans, le revenu familial était supérieur à l'âge de 78 à 80 ans comparativement à ce qu'il était un quart de siècle auparavant dans tous les groupes, peu importe l'état matrimonial. Cette constatation laisse entendre qu'en ce qui concerne le maintien du revenu, les effets du veuvage et du divorce étaient moindres dans la tranche inférieure de revenu.

Les conséquences du divorce ou de la séparation se faisaient sentir le plus chez les femmes vivant dans des familles à revenu élevé parmi lesquelles les revenus tirés de régimes de retraite privés et de placements constituaient une source importante de revenu. Par contre, la dépendance à l'égard de revenus provenant des pensions de l'État a eu tendance à réduire l'effet du divorce ou de la séparation sur le niveau de revenu des femmes vivant dans une famille à plus faible revenu.

Chez les hommes, la séparation ou le divorce a eu peu d'effet sur le maintien du revenu à un âge plus avancé. Le veuvage a même augmenté les ressources économiques de certains hommes, car le revenu familial était partagé parmi un nombre moins élevé de membres d'une même famille.

Le maintien du revenu était semblable chez les cohortes âgées de 54 à 56 ans en 1983 et en 1993. Il reste à voir si des résultats semblables s'appliqueront aux prochaines générations de personnes âgées. http://bit.ly/UVGYZA

 

À VOIX ÉGALES : LE CABINET HARPER ACCUEILLE 30% DE FEMMES

À voix égales se réjouit de la nomination de quatre nouvelles ministres au cabinet fédéral et de la promotion de plusieurs autres femmes membres du cabinet.  Un nombre historique de douze femmes vont maintenant siéger au cabinet, comptant pour un peu plus de 30% des 39 postes de ministres. « Au moment où les secteurs publics et privés du monde entier reconnaissent la valeur d'une masse critique de femmes dans les conseils d'administration et les organismes publics, une représentation accrue des femmes au cabinet fédéral est très encourageante», selon Raylene Lang-Dion, présidente nationale d'AVE.», selon Raylene Lang-Dion, présidente nationale d'AVE.

Même si les femmes comptent pour 17% du caucus conservateur, un nombre impressionnant d'entre elles ont gagné la confiance du premier ministre. «Cette réalisation s'appuie sur l'élan donné par l'élection de près de 50% de femmes à des postes de premier ministre au Canada», ajoute Nancy Peckford, directrice générale d'AVE. «Nous devons saisir ce moment pour encourager plus de femmes à se présenter comme candidates.»

Les ministres suivantes ont reçu de nouvelles responsabilités:

  • Lisa Raitt, ministre du Transport
  • Rona Ambrose, ministre de la Santé
  • Leona Aglukkaq, ministre de l'Environnement
  • Gail Shea, ministre des Pêches et Océans
  • Diane Finley, ministre des Travaux publics
  • Kerry Lynne Findlay, ministre du Revenu national
  • Lynne Yelich, Ministre d'État (Affaires étrangères et consulaires)
  • Alice Wong demeure ministre d'État (Aînés)

Aujourd'hui, les quatre députées suivantes ont été nommées ministres du cabinet:

  • Kellie Leitch, ministre du Travail et ministre responsable de la Condition féminine
  • Candice Bergen, ministre d'État (Développement social)
  • Michelle Rempel, ministre d'État (Diversification de l'économie de l'Ouest)
  • Shelly Glover, ministre du Patrimoine canadien et des Langues officielles

Le nombre de femmes présentement ministres au cabinet fédéral (12) représente un record historique au Canada. Le premier ministre Harper a nommée 18 femmes à des postes de ministres au cours de ses sept années au pouvoir.

Le premier ministre Jean Chrétien a nommé 16 femmes dans le cours d'une décennie, bien que jamais plus de 10 dans le même cabinet. Paul Martin a nommé 12 femmes à des postes de ministres durant ses trois années au pouvoir, bien qu'elles n'aient pas toutes siégé en même temps. Quant à Brian Mulroney, il a nommé 11 femmes pendant ses 9 années au pouvoir.

À voix égales est une organisation nationale multipartite dédiée à faire élire plus de femmes à tous les paliers. La nouvelle campagne d'AVE, Soyez cette femme, Appuyez-la, Rendez-lui hommage vise à encourager et équiper des milliers de femmes qui veulent s'engager en politique soit en se présentant comme candidates, soit en appuyant une autre femme qui veut se présenter.

Pour plus d'information: http://bit.ly/14Hnqig




EN FIN DE COMPTE

Personne ne connait l'avenir. Alors consacrez-vous à ce que vous aimez, allez-y aussi à fond que possible. C'est ainsi que vous serez heureuses. Si vous faites cela, vous aurez résolus la moitié du problème...mais seulement la moitié.

Fernande Saint-Martin, Professeure d'histoire de l'art. Source: Se bâtir un avenir: la vie fascinante de douze canadiennes érudites. Markham, ON : Pembroke Publishers, 1991 pg. 18


 

 

web-edf@gnb.ca
Sans frais : 1-877-253-0266
télécopieur : (506) 453-7977
www.gnb.ca/femmes

Women Femmes NB
est publié deux fois par mois par la Direction de l'égalité des femmes du gouvernement provincial. Il diffuse des nouvelles sur les questions d’égalité - des événements, des rapports, des initiatives et des renseignements nous provenant des groupes de femmes, des gouvernements, des universités et autres.

**Les textes fournis par des organismes non gouvernementaux seront publiés dans la ou les langues dans lesquels ils nous sont fournis.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

Women Femmes NB
July 10, 2013

 

 

IN THIS ISSUE:

  • THE BUSINESS CASE FOR PREVENTING VIOLENCE AGAINST WOMEN
  • NOTICES
  • DID YOU KNOW?
  • 40 GENDER EQUALITY SCHOLARSHIPS HAVE BEEN AWARDED!
  • EQUAL VOICE: WOMEN COMPRISE 30 PERCENT OF PRIME MINISTER HARPER'S CABINET
  • NOMINATIONS BEING ACCEPTED FOR LIEUTENANT-GOVERNOR'S AWARD FOR EXCELLENCE IN AGING  


………………………………………………………………………………

THE BUSINESS CASE FOR PREVENTING VIOLENCE AGAINST WOMEN

There's another reason why women don't “Lean In” at work.

The culprit this time isn't lack of ambition on the part of women or any lingering unconscious bias that permeates the corporate world. Instead, it's violence against women, according to a new report by the Canadian Centre of Policy Alternatives, and it not only prevents women from being more pro-active with their careers, it costs the Canadian economy $1.9 billion dollars a year. Add to that the cost of intimate partner violence and that number skyrockets to $9 billion, or $334 per person annually.

As corporations increasingly embrace CSR approaches, this lack of interest in violence continues to puzzle me, particularly since it directly impacts employees, productivity and the bottom line. According to the survey, 70 percent of Canadian women who report experiencing spousal violence and 57 percent of Canadians who report experiencing sexual assault participate in the workforce.

Unfortunately, the misconceptions about sexual violence may encourage businesses to keep their distance, compared to other hot CSR initiatives.  Many may feel it's a social-economic issue that plagues ‘other people' or that women bring it on themselves. For example, 1 in 5 Canadians believe that women encourage sexual assault by being drunk, according to recent survey by the Canadian Women's Foundation. Flirting and wearing a short skirt were also listed as reasons why women get sexually assaulted. http://bit.ly/1b3aDtU

 

NOTICES

Enhancing Diversity in an Innovative Workplace session - October 22, 2013 from 1 to 5pm, Crown Plaza Hotel, Fredericton  - This year's National Canadian Society for Chemical Engineering (CSChE) conference will hosted by UNB in Fredericton from October 20 to 23. One of the sessions, "Enhancing Diversity in an Innovative Workplace" will be open to the public as well as to conference participants.  Conference organizers are inviting those interested in exploring opportunities to spur innovation and economic development by enhancing diversity in Science, Technology, Engineering and Math (STEM) workplaces to attend.  Register for the free public session by emailing Christine Plourde:
(cplourde@craworld.com ), or sign up for the session when registering for the CSChE conference. Visit the website for more information http://bit.ly/19Kp1TR

A training to follow the two-day workshop on The Psychophysiology of Post Traumatic Stress Disorder (PTSD) - To register for the training, you have to contact Dr. Zettl directly at the Canadian Foundation for Trauma Research and Education (CFTRE). By clicking here, you will find the registration form and all related information. If you require any further information, contact 506-870-2662 or e-mail at marie-therese.fournier@horizonnb.ca

A one-day workshop on how to be more assertive - Early Bird Registration by August 9 th - Assertive Communication – a one-day workshop on how to be more assertive in your personal and professional relationships.  The workshop takes place on Friday, August 30 th at The Station on York Street from 9am to 4pm.  If registered by August 9 th the fee is $75 and after that date $99 per person (fee includes lunch, health breaks, and learning materials).  For more information and to register, please contact Family Enrichment at 458-8211 or info@familyenrichment.ca

Washer Toss - Sign up for the Simms Home Hardware Charity Washer Toss Tournament on July 27 th in Officer's Square! $50 per team includes t-shirt. Guaranteed 3 games and a whole lot of fun. Medals for st, 2nd, 3rd places and first runner up. Cash prizes at 10am, 12pm, and 2pm for the best score: Win 50% of the money paid in to the $5-for-3-washers toss. Anyone 12 and older can play. Contact Liberty Lane at 506-440-3096, or go to Simms Home Hardware, 155 King Street, 506-454-4663.

Sexual Assault Crisis Intervention Training - SACIT is delivered by experienced facilitators in a relaxed setting. Skills are built using a variety of learning styles, including group discussions, reflective exercises, and role plays. Please register by August 2, 2013. To request a registration form, please contact Jenn Richard by email at j.richard@nb.aibn.com or by phone at 506.452.6986.

CyberGirlz: A new summer day camp offered August 19th to the 23rd - by the Faculty of Computer Science. Designed for girls entering grades 6-8, CyberGirlz will introduce girls to basic Internet security concepts and their application in real life. This year's theme will be CSI: Cyber Security Investigation .  To find out more information please visit http://iscx.ca/summercamp2013 or to register contact Natalia Stakhanova at natalia@unb.ca

21inc seeks nominations for leadership experience - The 2nd edition of the Emerging Leaders Summit will take place October 20th to the 23rd in St. Andrew's NB. Ideas Festival, scheduled for October 23rd to the 25th. For more information, please contact: Nadine Martin, Project Leader at (506) 384-7051 nmartin@21in.ca or Nadine Duguay Executive Director at (506) 380-4986 nadine@21inc.ca

WiN-Canada (Women in Nuclear) is holding their 10th Annual Conference - “Seize the Future - Innovation in the Nuclear Industry", September 29 - October 01, 2013 at the Best Western Pembroke Inn and Conference Centre. The focus is to “seize the future” by aligning yourself with the current trends in nuclear and related industries to better position yourself for future success. For more information and full conference details please visit: http://bit.ly/1219cCR

Aboriginal Justice Strategy Call for Proposal (CFP) - The Aboriginal Justice Directorate (AJD) is pleased to announce the launch of the 2013-2014 Aboriginal Justice Strategy Call for Proposal (CFP), and is now soliciting applications for project funding under the Capacity-Building Fund . This year, the CFP is open from June 12 until September 13, 2013.  We will accept applications until Friday, September 13th, 23:59 Pacific Time. http://bit.ly/1bxedHx

Women made up 49% of full-time regular students of the New Brunswick Community College in 2011/12

Visit the Equality Profile
and send us your feedback HERE


40 GENDER EQUALITY SCHOLARSHIPS HAVE BEEN AWARDED!

The scholarship was launched in 2006, and it has since been awarded to 380 students entering a community college or private career college in New Brunswick. It is intended to encourage women and men to seek careers in trades, technology and other sectors where their participation has traditionally been limited.

The program, valued at $125,000, awards scholarships of up to $2,500 to help offset tuition costs and is intended to encourage and support women and men pursuing a non-traditional career at a New Brunswick college. The scholarships enable students at New Brunswick's colleges to explore careers in sectors where women and men have traditionally been under-represented. Occupations in which women or men make up less than 25 per cent of the total workforce are considered non-traditional.

"It is encouraging seeing so many deserving students earning Gender Equality scholarships," said Justice Minister and Attorney General Marie-Claude Blais, who is also minister responsible for women's equality. “By entering into non-traditional careers, these students are breaking the male or female dominance of certain professions in the New Brunswick workforce, and for that I commend them. We need trained, motivated and talented young people to be partners with us in growing our economy."

To view the list of the successful recipients and more information about the Gender Equality Scholarships please see below:

•  News Release of Recipients
•  Gender Equality Scholarship
•  Women's Equality Branch


EQUAL VOICE: WOMEN COMPRISE 30 PERCENT OF PRIME MINISTER HARPER'S CABINET

Equal Voice applauds the appointment of four additional women to the federal cabinet today and the promotion of several previously elected women. A historic number of twelve women will now sit at the cabinet table, comprising just over 30 percent of the 39 cabinet seats.

“Clearly, there is no turning back now for women in federal politics.  At a time when the private and public sectors across the globe are recognizing the value of having a critical mass of women serving on corporate boards and public agencies, to see a federal cabinet with increased women's representation is very encouraging,”  said Raylene Lang-Dion, EV's National Chair.

Although women comprise 17 percent of the Conservative caucus, an impressive number of these women have gained the confidence of the Prime Minister.

“This builds on the momentum already being generated by Canada's female premiers who are just under 50 percent of the First Ministers' table," added Nancy Peckford, Equal Voice's Executive Director. “It's up to us now to seize the moment and encourage more women to get their names on the ballot.”

The following women who had previously been appointed to cabinet were given new assignments:

  • Lisa Raitt, Minister of Transport
  • Rona Ambrose, Minister of Health
  • Leona Aglukkaq, Minister of the Environment, Minister of the Canadian Northern Economic Development Agency and Minister for the Artic Council
  • Gail Shea, Minister of Fisheries and Oceans
  • Diane Finley, Minister of Public Works and Government Services
  • Kerry-Lynne Findlay, Minister of National Revenue
  • Lynne Yelich, Minister of State (Foreign Affairs and Consular)
  • Alice Wong remains Minister of State (Seniors )

The following four women were newly appointed to the cabinet ranks as of today:

  • Dr. Kellie Leitch, Minister of Labour and Minister of Status of Women
  • Shelly Glover, Minister of Canadian Heritage and Official Languages
  • Candice Bergen, Minister of State (Social Development)
  • Michelle Rempel, Minister of State (Western Economic Diversification)

The number of women now sitting around the cabinet table (12) represents a historic record for Canada.  Prime Minister Harper has appointed 18 women over his 7 years in office.

Prime Minister Jean Chretien appointed 16 women over the course of a decade, though no more than approximately 10 ever served at one time.  Prime Minister Martin appointed 12 women to cabinet during his three years in office though not all of those served at one time. Mulroney also appointed 11 women over his 9 years in office.

Equal Voice's is a national multi-partisan organization dedicated to the election of women.  EV's new campaign, Be Her. Support Her. Celebrate Her.  aims to encourage and equip thousands more women to become engaged in the political process through seeking elected office or supporting another woman to do so.

For more information: http://bit.ly/15fTy9d

 

NOMINATIONS BEING ACCEPTED FOR LIEUTENANT-GOVERNOR'S AWARD FOR EXCELLENCE IN AGING

Nominations are being accepted until Friday, Aug. 30, for the second annual Lieutenant-Governor's Award for Excellence in Aging. The award highlights efforts to improve the lives of seniors in New Brunswick.

Nominations are being accepted from communities, individuals, business and not-for-profit organizations by Lt.-Gov. Graydon Nicholas and the Atlantic Institute. Nicholas established the award in 2012 in conjunction with the institute.

“This award is meant to honour those who recognize the value of seniors – perhaps it is a medical professional, a service club or even one volunteer who gives back in an outstanding way," said Nicholas.

Growing up in the Maliseet culture, Nicholas has long known the importance of elders.

"Our elders have knowledge, wisdom and life experience," he said. "They are walking libraries and serve as inspirations to us all.”

The award will be presented at Government House in Fredericton in late September, coinciding with the 2013 Excellence in Aging Care Symposium. http://bit.ly/111PNEP




IN PARTING

We can never be silent in the face of inequities. We must state our principles and speak out against wrong. To be silent is to accept; silence makes it okay.

- Billie Jean King.

 

web-edf@gnb.ca
Toll free:
1-877-253-0266
Fax: (506) 453-7977  
www.gnb.ca/women

Women Femmes NB
is sent out twice a month by the provincial government Women's Equality Branch. It provides news related to equality issues, including events, studies, initiatives and information from women's groups, governments, universities, etc.

**Text from non-governmental sources will be published in the language(s) in which it is provided.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

To unsubscribe, click here. / Pour désabonner, cliquez ici.
Subscribe to Women Femmes NB / Abonnez-vous au bulletin Women Femmes NB
Questions or comments? E-mail us at web-edf@gnb.ca or call 1-877-253-0266
. /
Avez-vous des questions ou des commentaires?
Communiquez avec nous par courriel
web-edf@gnb.ca ou sans frais 1-877-253-0266
Women's Equality Branch | 551 King Street, Suite A | Fredericton, NB E3B 5H1 / Direction de l'égalité des femmes